mewi


Navigation und Suche der Universität Osnabrück


Hauptinhalt

Topinformationen

Publikationen

Krampe, Theresa. 2024. „In a Queer Time and Space: Neil Gaiman’s Sandman from Page to Screen“. Amerikastudien 69.4. Sonderausgabe „Queer Politics in Media and Legal Cultures“.

Krampe, Theresa. 2023. „Rewriting Rules, Changing Worlds: Diegetic and Ludic Forms of Metareference in The Magic Circle. Frontiers of Narrative Studies 9.1: 137–157.

Krampe, Theresa, Stephanie Lotzow und Jan-Noël Thon. 2022. „Playful Poetics: Metareferential Interfaces in Recent Indie Games“. Poetics Today 43.4: 729–771. doi: doi.org/10.1215/03335372-10017737.

Krampe, Theresa. 2022. „Von Kontrollräumen und panoptischen Sichtverhältnissen: Das Panopticon als wiederkehrendes Motiv im zeitgenössischen Computerspiel“. Kontrollmaschinen. Zur Dispositivtheorie der Computerspiele, Hrsg. Christopher Lukman. Münster: Lit Verlag, 123-147.

Hopfgarten, Amandus und Theresa Krampe. 2022. „Attention and Mind-Wandering in Contemporary German Children’s and Young Adult Metafiction“. DIEGESIS 11.2: 37–59.  Sonderausgabe „Narratives between Attention and Mind-Wandering“, Hrsg. Sibylle Baumbach und Karin Kukkonen.

Krampe, Theresa. 2021. „The World Machine: Self-Reflexive Worldbuilding in OneShot“. Game | World | Architectonics: Transdisciplinary Approaches on Structures and Mechanics, Levels and Spaces, Aesthetics and Perception, Hrsg. Marc Bonner. Heidelberg: HeiUP, 187-200. (Mit Peer-Review).

Krampe, Theresa. 2021. „Rewriting the Global Metropolis: The Construction of Place and Identity in Elaine Proctor’s Rhumba“. Literature and Literary Studies in the Twenty-First Century: Cultural Concerns – Concepts – Case Studies, Hrsg. Ansgar Nünning, Vera Nünning und Alexander Scherr. Trier: WVT, 401–414.

Krampe, Theresa. 2021. „Intersections of Race, Sexuality, and National Identity in BioWare’s Mass Effect.Nationalism and the Postcolonial, Hrsg. Sandra Dinter und Johanna Marquardt. Leiden: Brill, 149–165. (Mit
Peer-Review).

Krampe, Theresa. 2018. „No Straight Answers: Queering Hegemonic Masculinity in BioWare’s Mass Effect. Game Studies 18.2, gamestudies.org/1802/articles/krampe.

 

Details und Abstracts: uni-osnabrueck.academia.edu/TheresaKrampe